Jak w temacie - podczas jazdy na nierównościach słychać głośne stuki w lewym przednim kole. 2 tygodnie temu zostały wymienione łączniki stabilizatora, dziś - gumy stabilizatora i drążki kierownicze.
Na postoju podczas ruszania kołem nic nie słychać. Podczas jazdy na prostej drodze także jest cisza.
Proszę o szybką diagnozę ze względu na zbliżający się termin wyjazdu na urlop.
nikaaa_87, czy był ostatnio rozbierany zacisk hamulcowy lewy przód i/lub wymieniane klocki/tarcze hamulcowe?
Pytam, ponieważ niektórzy mechesi zbyt pedantycznie podchodzą do sprawy czyszczenia jarzma po którym ślizgają się klocki hamulcowe. Efektem jest metaliczne stukanie na nierównościach.
Stukania tego nie słychać , gdy delikatnie przytrzymasz pedał hamulca podczas przejeżdżania po wybojach/dziurach w drodze. Klocki wraz z zaciskiem hamulcowym są wtedy "zaparte" o tarczę hamulcową.
Jeśli to ten efekt, należy wtedy delikatnie zaklepać (dosłownie delikatnie) zakończenia klocków i przesmarować jarzmo dobrym smarem miedziowym.
To tak z mojego doświadczenia 8)
[ Dodano: Czw 14 Sie, 14 18:39 ]
Napisałaś, że podczas jazdy na prostej drodze nic nie słychać.
Prawem zaprzeczenia pytam, czy stuki objawiają się tylko w zakrętach? :lol:
Tuleja wahacza (ta z tyłu). Właśnie jestem po wymianie kompletu z lewej i prawej strony. Stuki na nierównościach ustały, ustało także myszkowanie samochodu. Zniknęło też stukanie przy gwałtowniejszym wciśnięciu pedału hamulca.
jak laczniki wymienione to sprawdzic gumy na wahaczach, koszt znikomy a tez potrafia halasowac + to co kolega wyzej pisze moze byc, choc wtedy na prostych tez by stukalo.
Komentarz